Aurora zvítězila, ale kanár to nebyl

30.01.2016 11:08

Autor: Hruška Jan

V pátek 29.1.2016 jsme nastoupili proti týmu ŠK Aurora - šach. škola A. Karpova. Nutno říci, že to nebyl typický tým 3.třídy, protože s velmistryní Kochetkovou na první šachovnici a následně s ELem vyšším o 100-700 bodů patří spíše do ligy než do "okresního přeboru". Elové převaze odpovídal i vývoj na šachovnicích. Naši hráči postupně odpadali. Tu a tam se objevily možnosti remízy, ale naši hráči nenašli tu správnou variantu. Postupně tak prohrála dětská část týmu Lukáš Hlavina, Matouš Hlavina, Pavel Porteš mladší  následovaná dospělou částí Pavel Porteš st., pan Platz, Tomáš Mička a Marion Plate. Stav 7-0 nebyl přiznivý, ale poslední jiskra naděje byla moje partie s velmistryni Julií Kochetkovu na první. I přes rozdíl ELA jsem se snažil hrát útočně. Partie byl většinou vyrovnaná, občas lepší pro soupeřku. Ta ale hrála příliš opatrně a svých šancí nevyužila. Navíc v závěru nevhodně sebrala mého pěšce, což mi umožnilo zmrazit její pozici a  neustále hrozit matem. Aby toto odvrátila, tak byla donucena obětovat figuru. Následně i přes různé léčky se mi podařilo docílit výměnu věží a v pěšcové koncovce s figurou více už by se hrálo dobře. K výměně nakonec nedošlo, protože se soupeřka vzdala. Tímto se podařilo odvrátit kanára a já si mohou dát do archivu další velmistrovský skalp.

Partie Kochetkova - Hruška je ke stažení zde.