Vidím/nevidím aneb 2. kolo s TJ ZORA

22.01.2014 00:03

Autor: Jan Hruška

V úterý 21.1.2014 jsme nastoupili proti týmu TJ ZORA. Ta je specifická tím, že za ní hrají nevidomí a slabozrací, takže běžná hra se komplikuje tím, že všechny tahy se musí navíc hlásit a ten co vidí, tahá i soupeřovi tahy. Nevidomí nakonec vyšli na pana Platze, Tomáš Mičku a Adam Hrušku. Čekal jsem zajímavý boj, protože na deskách 1-4 jsem věřil, že bychom mohli vyhrát a na šachovnicích 5-8. měl soupeř jasnou převahu. První skončil David Porteš (7.šachovnice),  poté co nedopočetl kombinaci a přišel o figuru, pak to již šlo od 10 k 5 (0-1). Druhý skončil Adam Hruška (8.), který hrál s  nevidomou Hegrovou (ELO 1332). V zahájení mohl získat pěšce, ale neviděl to, naopak příšel o figuru, kterou ale vzápětí získal zpět. Soupeřka se nakonec dostala do věžové koncovky s pěšcem více, ale když o pěšce přišla a došlo k výměně věží, tak nabídla remis, kterou Adam rád přijal. (0,5-1,5) Třetí skončil Tomáš Mička (5.),který měl krásný útok a věřil jsem, že vyhraje, ale poté co přehlédl kombinaci, kde soupeř obětoval střelce za zisk dámy se situace otočila (0,5-2,5). Skóre následně korigoval Ota Baďouček (4.), který získal figuru a tu si udržel až do koncovky, kde pohrozil pěkným matem uprostřed šachovnice, který šel krýt je za cenu výměny věže. Po výměně se soupeř vzdal.(1,5-2,5). Následovala prohra Pavla Porteše ml.(6.), který hrál velmi dobře, ale soupeřova zkušenost se v partii projevila. (1,5-3,5) V dané situace dostal Jarda Šalom nabídku remízy, kterou jsem mu s těžkým srdcem povolil, protože to znamenalo, že maximálně jako tým dosáhneme na remis. Na druhou stranu, asi by z toho byl jinak větší průšvih. (2-4). Následoval boj pana Platze, který stál aktivně, měl kvalitu navíc, ale po 3 hodinách hry na něm byla vidět únava a začal chybovat. Remízu měl zakázanou, protože by to byl okamžitý konec pro tým. Nakonec nastavil soupeři jednotahově věž a vzdal se. (2-5) Tým takto prohrál, ale na první šachovnici jsem ještě bojoval já o čest, takže po 4 hodinách hry se mi podařilo soupeře udolat a upravit tak skóre na konečných (3-5).

Na závěr bych chtěl ocenit především výkon Oty a Adama, kteří uspěli ve svých premiérách.